مدرسه کسب و کار مشترک

اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دوره‌ی نجات کسب و کارها

مدرسه اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با مشارکت فعالان صنعت مشاوره مدیریت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه مالی نوآوری طی یک پویش و با رویکرد ارائه‌ی خدمات مشاوره به کسب و کارهای تحت هدایت خود، اقدام به راه‌اندازی کلینیک خدمات کسب و کار خواهد نمود. 

در گام اول، این کلینیک اقدام به جذب مشاوران در حوزه‌های مختلف کسب و کار می‌نماید و پس از برگزاری دوره‌ی توانمندسازی، این افراد در بورد‌های کلینیک نسبت به ارايه‌ی خدمات مشاوره به کسب و کارهای آسیب دیده‌ی کشور اقدام می‌نمایند.

چرایی ایجاد این دوره

این دوره برآمده از یک اقدام به منظور کمک به کسب و کارهای کشورمان است که توسط مشارکت کنندگان طرح ریزی گردیده. در فاز اول مطالعه‌ی عمیقی بر روی کسب و کارهای کشورمان صورت پذیرفت و بسته به نیازمندی‌های ایشان این دوره طرح ریزی گردید. فاز دوم جذب مشاورانی است که با رویکرد نجات و کمک به کسب و کارهای کشورمان علاقه‌مند به آشنایی با ابزارهای نوین حل مساله و ارائه‌ی راهکار هستند و در ادامه نیز با تشکیل کلینیک های کسب و کار، این مشاوران اقدام به راهبری کسب و کارهای متقاضی خواهند نمود.

مخاطبان  این دوره

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر

مدیران کسب و کارها با سابقه‌ی اجرایی در شرکتهای معتبر

مشاورانی که فعالانه در فضای مشاوره مدیریت و یا مشاوره کسب و کار ایران حضور دارند

فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های MBA، مهندسی صنایع، مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی، بازاریابی و بازرگانی

 

توانمندی‌های مورد نیاز

  • پشتکار بسیار بالا
  • توانایی در تحلیل‌گری
  • روحیه یادگیرنده با اشتیاق بسیار
  • توانایی درک مطلب به زبان انگلیسی
  • علاقه‌مندی به کمک رسانی به کسب و کارها 

برخی از دوره‌های پیشین برگزار شده در مدرسه

بستر آموزشی

این دوره بر اساس برترین تجربیات آموزشی دنیا و مشابه با بنچمارک‌های به‌روز بین‌المللی به صورت هیبریدی حضوری و آنلاین برگزار می‌گردد. این روش یکی از برترین روش‌های آموزشی در دنیاست که یادگیری فقط ۱۰٪ از سهم آموزش را بر عهده دارد، تجربه کردن کِیس‌های متنوع و واقعی ۲۰٪ و نهایتا ۷۰٪ از سهم آموزشی بوسیله‌ی اموزش تجربه و پروژه محور خواهد بود. 

این روش آموزشی در حال حاضر در دوره‌های معتبر بین‌المللی مانند هاروارد و MIT بکار گرفته می‌شود. همچنین در طول مدت زمان ۲ ماهه دوره، تعدادی تسهیلگر (Coordinator) به همراهی شرکت‌کنندگان در دوره به کمک و آموزش ضمنی مطالب ارائه شده در دوره خواهند پرداخت.

اين برنامه به‌صورت تركیبی از كارگاه‌های حضوری، دوركاری، جلسات مجازی، کارگروهی در مدت زمان بین ‌جلسات، پروژه‌های عملی و مطالعات مورد واقعی برگزار خواهد شد. طراحی و اجرا به نحوی است كه امكان شرکت مخاطبان در سراسر كشور وجود داشته و تعداد شرکت کنندگان در دوره حداکثر ۳۰ نفر خواهد بود.

دانلود محتوای آموزشـی برنامه

 

این برنامه در ۶ ماژول آموزشی برگزار خواهد گردید. از طریق کلید زیر می‌توانید کاتالوگ مربوط به این دوره را دریافت نمایید.

 

در این دوره چه چیزی خواهیم آموخت؟

با توجه به نیازمندی‌های کسب و کارهای آسیب دیده‌ی کشورمان در این دوره ابزارهای مشاوره‌ای آموزش داده خواهد شد که از این طریق به مدیران عامل و مدیران کسب و کارهای از طریق پیاده‌سازی مدل و ابزارهای مرتبط کمک رسانی شود.

عمده‌ی این ابزارها در حوزه‌‌های زیر می‌باشند:

  • نیروی کار
    • سیاست‌های محل کار

    • تصمیم‌گیری

    • دورکاری

    • مدیریت تیم

    • زیرساخت فناوری

  • عملیات اجرایی و زنجیره تأمین
    • مدیریت عملیات

    • مدیریت منابع

    • تداوم کسب‌وکار

    • مدیریت فروش

  • استراتژی و برند
    • ارتباط با مشتری

    • مدیریت ریسک

    • نوآوری

    • مدیریت تغییر

    • استراتژي رشد

    • استراتژی سودآوری

    • رشد پایدار

    • مزیت رقابتی

  • مالی و نقدینگی
    • مدیریت مالی

    • گزارش نویسی

    • مدیریت قرارداد

    • مدیریت ذینفعان

    • قانون و مقررات

فرایند آموزشی این دوره

فرایند حضور و ثبت نام

ثبت نام اولیه متقاضیان در وبسایت مدرسه

هماهنگی برای حضور در جلسه مصاحبه اولیه

انجام آزمون ورودی برای احراز صلاحیت

(آزمون حل مساله و مطالعه موردی)

تایید ثبت نام و عقد قرارداد

تیم آکادمیک مدرسه

دکتر علی زواشکیانی
دکتر علی زواشکیانی

مرتضی فرازمند
مرتضی فرازمند

دکتر ندا صالحی راد
ندا صالحی راد

مجید کیانپور
مجید کیانپور

هادی اربابی
هادی اربابی

سوالات متداول

آیا در انتهای دوره مدرک پایان دوره اعطا می‌شود؟

بله، شركت كنندگان دراين برنامه پس ازگذراندن ماژولهای طراحی شده و پروژه‌ی پایان دوره گواهینامه‌ی پایان دوره را دریافت خواهند نمود. همچنین پس از دریافت گواهینامه‌ی پایان دوره و پس از انجام مصاحبه پایان دوره، امکان همکاری با کلینیک کسب و کار اتاق بازرگانی تهران برای فارغ‌التحصیلان وجود خواهد داشت.

مبلغ سرمایه‌گذاری برای حضور در دروه چقدر هست؟

میزان سرمایه‌گذاری متقاضیان برای حضور در دوره مبلغ ۱۷ میلیون تومان است. حسب درخواست متقاضیان روش‌های پرداخت منعطف تر به صورت اقساطی وجود دارند. همچنین در صورت تایید تیم مصاحبه‌ی مدرسه، امکان برخورداری از بورسیه‌ی ورودی با تعهد همکاری با مدرسه اتاق را خواهد داشت.

آیا سرفصل‌های دوره به صورت آکادمیک است؟

خیر، محتوای دوره به صورت کاملا اجرایی و آموزش‌ها به صورت ماژولار است. به این صورت که در طی ماژول اول با صنعت مشاوه آشنا می‌شوید، در باره‌ی اصول مدیریت ریسک، آموزش می‌بینید و در ماژول‌های بعدی در مورد روش‌های حل مساله و مشکلات در حوزه‌های مختلف آشنا خواهید شد. در آخرین ماژول هم در یک پروژه‌ی واقعی به حل مساله خواهید پرداخت.

آیا قرار است مثل آموزش‌های آکادمیک در کلاس درس آموزش ببینیم؟

خیر، در ۶ ماژول متنوع آموزش‌ها به شما منتقل می‌شود، هر ماژول به فعالیت‌های قبل از کارگاه، کارگاه و فعالیت‌های بعد از آن شامل تمرین‌ها، مطالعه‌ها و کارگروهی تقسیم می‌شود. همچنین در بین ماژول‌ها، پنل‌های آموزشی و انتقال تجربه برگزار خواهد شد.

آیا محتوای دوره به زبان انگلیسی ارائه می‌شود؟

خیر، این دوره کاملا به زبان فارسی ارائه می‌شود، البته که دانش زبان انگلیسی به مطالعه‌ی مطالب ریفرنس کمک می‌کند.

آیا دوره به صورت حضوری برگزار می‌شود یا آنلاین؟

دوره به صورت هیبریدی برگزار می‌شود، ترکیبی از حضور و آنلاین و با توجه به تعداد کم شرکت کننده امکان برگزاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. در صورت پذیرفته شدن، زمانبندی دقیق کلاس‌ها و تفکیک حضوری و غیر حضوری آن‌ها به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

دوره در چه زمانی آغاز خواهد شد؟

دوره در هفته‌ی پایانی اسفند آغاز خواهد شد.

آیا نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

به ما ایمیل بزنید

info@the-business-school.ir

و یا در شبکه‌های اجتماعی به ما پیام دهید