توسعه ویژگی‌های رهبری برای مدیران

طول دوره:  6 ماه
زمان برگزاری: بهمن 99

برگزار کننده

مدرسان

  • زاهد شیخ‌الاسلامی – مدرس
  • آیدین یاسمی – مربی
  • معصومه صیدی – مربی
  • علی زواشکیانی – مربی
  • ندا صالحی راد – مربی

شرایط و ضوابط ورود:

  • حداقل 5 سال سابقه کار مدیریتی

قیمت دوره:

28 میلیون تومان

امکان تخفیف در صورت ثبت نام گروهی

اطلاع از تخفیف‌ها

شماره تماس:

9103-4208 (021)

اطلاعات دوره

مخاطبان دوره:

  • مدیران ارشد سازمان‌ها
  • C-Level Executives
  • رهبران و مدیرانی که به‌دنبال افزایش ظرفیت رهبری خود به منظور هدایت بهینه تیم‌ها و سازمان‌های خود هستند.

ارائه گواهینامه پایان دوره

توضیحات دوره

مبانی رهبری:

نقش رهبری موثر در تعریف مناسب اهداف و همراه کردن همکاران به منظور نیل به آن اهداف غیرقابل انکار است. مدیران سازمان‌ها حتی در صورت تسلط کامل بر جنبه‌های فنی مدیریت از قبیل برنامه‌ریزی و اجرا نیاز به تقویت ویژگی‌ خاص رهبری دارند تا بتوانند اعضای سازمان خود را به بهترین وجه هدایت کنند و اهداف سازمان را با کمترین هزینه محقق نمایند. دوره “توسعه ویژگی‌های رهبری برای مدیران” در سه بخش طراحی شده است تا به مدیران کمک کند تا با شناخت ابعاد متفاوت رهبری به مدیران موفق‌تری تبدیل شوند.

در این دوره، ابتدا ویژگی‌ها و توانمندی‌های رهبران موثر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و شرکت‌کنندگان در یک مسیر منحصر به فرد خواهند توانست تا با درک عمیق مقوله رهبری، رهبران موثرتری برای تیم‌ها و سازمان‌های خود باشند. در بخش اول تمرکز بر نوع نگاه رهبر به خود و دیگری است و به درون افراد اشاره دارد. مقولاتی چون اصالت و تمامیت در این حوزه قرار دارند.

در بخش دوم به کار رهبری می‌پردازیم. در اینجا تمرکز بر افزایش توانایی مدیران در شناخت چالش‌های مهم و نحوه مواجهه و غلبه بر آنها خواهد بود. در این بخش از برنامه هرکدام از شرکت‌کننده‌ها مهم‌ترین چالش کاری خود را به‌عنوان پروژه شناسایی می‌کنند و در مسیر کار، روش برخورد و حل آن را در عمل می‌آموزند و به‌کار می‌برند. موفقیت در این مورد نیاز به برخی مهارت‌های مشخص دارد که در بخش سوم به آن خواهیم پرداخت.

در بخش سوم مهارت‌هایی چون گوش دادن فعالانه، دادن و گرفتن بازخورد، هدایت تیم و غیره به‌صورت کارگاه‌های عملی به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد. این مهارت‌ها ابزار مهمی در مسیر اعمال موثر رهبری به‌شمار می‌روند ولی درجه کارآیی این ابزار تابع نوع بودن رهبران است که در بخش اول به آنها اشاره شد.

مقدمه:

در گذشته باور بر این بوده است که پرورش رهبران عمدتا از طریق برگزاری دوره‌های آمورشی (غالبا توسط اساتید دانشگاه) امکان‌پذیر است. تجربه‌های متعدد در جهان و ایران نشان داده‌اند که چنین روش‌هایی در پرورش رهبران موثر ناکام بوده و هزینه‌های زیادی را به سازمان‌ها تحمیل کرده‌اند.

عوامل موثر بر پرورش رهبران موفق عبارتند از:

  • چالش‌های سخت- تجربه‌های توسعه‌ای— 70%
  • روابط توسعه‌ای- داشتن مربی و هدایت‌کننده— 20%
  • آموزش‌های کلاسیک— 10%

توانایی برخورد موثر با چالش‌های سازمانی همزمان با خلق روابط اصیل با همه همکاران که نهایتا ریشه در نوع نگاه به آنها و به خود دارد رمز رهبری موثر است.
دوره “توسعه ویژگی‌های رهبری برای مدیران” با استفاده از یک مدل چندبعدی طراحی شده است تا به مدیران کمک کند تا با شناخت نقاط قوت و ضعف خود و اشراف به الزامات رهبری بتوانند این ویژگی‌ها را در خود و در اطرافیانشان تقویت کنند.

اجزای دوره:
  • جلسات حل تمرین بر اساس مسائل و چالش‌های واقعی شرکت‌کنندگان
  • کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی
  • جلسات هدایت، مربی‌گری و مشاوره
  • مطالعات غیرحضوری
  • دورهمی‌ها
  • میزگردهای مدیران عامل
  • کمپ مدیران
  • جشن پایان دوره

مدرسان دوره:

دکتر زاهد شیخ‌الاسلامی:

دکتر زاهد شیخ‌الاسلامی به مدت 20 سال به‌عنوان بنیان‌گذار و یا مدیر ارشد در حوزه‌های توسعه کسب‌وکار و استراتژی در شرکت‌های بزرگ در آمریکا فعالیت کرده‌ است. پیش از این، مدیر انستیتو آموزش‌های پروژه‌ای در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در آمریکا بوده‌اند.

ایشان در ده سال گذشته، به شرکت‌های متعددی در سراسر کشور در زمینه بهبود عملکرد سازمانی و توسعه مدیران مشاوره داده و دوره‌ها و کارگاه‌های زیادی را در حوزه رهبری برگزار کرده است. او مترجم کتاب‌های “خودفریبی”، “فراتر از خود” و آشنایی با تفکر سیستمی” و نویسنده کتاب “مبانی رهبری برای مدیران” (در دست تدوین) و هم‌چنین مدرس سازمان مدیریت صنعتی در زمینه رهبری، خلاقیت و نوآوری در سازمان‌هاست.

دکتر شیخ‌الاسلامی کاندیدای دکترای علوم اجتماعی و مطالعات سیاسی از موسسه Worcester Polytechnic آمریکا و دارای دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه‌ ایالتی آیوا و فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.
علاقه اصلی ایشان آموزش و مشاوره در زمینه‌های رهبری و نوآوری سازمانی است.

آیدین یاسمی:

دارای بیش از 30 سال تجربه کاری متنوع در خارج و داخل کشور، شامل: راه‌اندازی دو کسب‌وکار کوچک، مدیر توسعه کسب‌‌وکار در سازمان توسعه تجارت استرالیا (Austrade) و شراکت در راه‌اندازی گروه نوبانگ اندیشه (سال 75) بعنوان ارائه دهنده خدمات مشاوره و آموزش در حوزه توسعه سازمانی و آموزش‌های مدیریت و رهبری، به مشتریان متنوع بین‌المللی شامل ( XEROX, Shell, Bp-Castrol, Novo Nordisk, Pfizer, Daniellee, Bel, Hyperstar  و آژلنسهای مختلف UN) و نیز شرکتهای مختلف بخش خصوصی و دولتی در ایران شامل ( گروه سایپا و ایران‌خودرو، گروه سدید، سرمایه‌گذاری مسکن، شرکتهای تابعه وزارت نیرو، وزارت راه، گروه بوتان، پخش کیلا، پخش پگاه و غیره).

فعالیت در حوزه توسعه پایدار از سال 1386(با کسب تجربه در پروژه‌های حفاظت از تالاب‌ها، پروژه‌های حفاظت از تالاب‌ها، پروژه ترویج کشاورزی ارگانیک FAO، و مشاور پروژه جنگل‌های هیرکانی GEF/UNDP)، همراه با کار داوطلب با سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی و محیط زیستی.

مربی (Coach) و تسهیل‌گر (Facilitator) در حوزه توسعه رهبری، رفتار سازمانی و توسعه کسب‌وکار.

نویسنده کتاب “نگاهی به مبانی مشارکت و کار گروهی” (انتشارات کارگاه کودک، 94)، در کنار سایر فعالیت‌های پژوهشی و مقالات منتشر شده (شامل مشارکت در پژوهش سازمان بهره‌وری آسیایی در ارتباط با سازماندهی مجدد و نیز ارائه مقالات در کنفرانس‌های مدیریت دانش در اروپا و خاورمیانه (سال 2005)).

فارغ التحصیل دانشگاه برکلی آمریکا (سال 1367) و دستیار پژوهشی در Lawrence Berkeley lab (سال 67-68).

معصومه صیدی:

با 10 سال سابقه کار در حوزه منابع انسانی در سازمان­‌ها و شرکت­‌های مختلف مانند استیل البرز و هفت البرز، داروسازی دکتر عبیدی، کوبل دارو و…

عمده فعالیت او در حوزه جذب و استخدام، نگهداشت و آسیب شناسی سازمانی بوده است. با توجه به رشته تحصیلی­‌اش و همچنین گذراندن دوره­‌های مختلف کوچینگ در آکادمی بین المللی کوچینگ فارسی زبانان (FCA) و دوره­‌های آزاد کوچینگ، در سازمان­‌ها به ارایه خدمات کوچینگ و مشاوره روان­شناختی نیز پرداخته است.

با توجه به علاقه­‌اش به تدریس و آموختن و آموزاندن در دانشگاه‌­ها و سازمان­‌ها اقدام به برگزاری کارگاه‌­هایی با مضمون خودشناسی از نگاه تحلیل رفتار متقابل (TA)، دوره­‌های کوچینگ، تیم‌سازی، مدیریت هیجانات و کار گروهی و… پرداخته است.

صیدی دارای دکترای تخصصی در رشته روان­شناسی است و در حال حاضر نیز دانشجوی دوره MBA دانشگاه تهران است. همچنین او مدیر مسئول انتشارات اورنگ است و از مهمترین کتاب­‌های این نشر می­‌توان به کتاب­‌های “خودفریبی”، “فراتر از خود”، “تفکر سیستمی” و… نیز اشاره کرد. صیدی همچنین مؤلف کتاب­‌های “در سوگ زندگی (بررسی پدیده کودک آزاری)”، “روان­شناسی رفتار با کودک” و “زبان بدن” است.

علی زواشکیانی:

دکتر زواشکیانی به مدت 15 سال مدیر پروژه‌های­ مشاوره بین‌الملل صنعتی مرکز مدیریت دارایی‌های ­فیزیکی (C-MORE) دانشگاه تورنتوو بوده‌اند. همچنین بنیان‌گذار هولدینگ بین المللی پمکو و نماینده رسمی شرکت Aladon در خاورمیانه هستند.

آقای دکتر یکی از طراحان و مدرسان مباحث مربوط به  مدیریت دارایی­‌های فیزیکی در شرکت مشاوره معظم مکینزی بوده و ­داراي بيش از 20 سال تجربه درپروژه‌های صنعتی متعدد در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، ایران، و خاورمیانه شامل شرکتهای Suncor، Enbridge Gas، SABIC، DEWA، Hydro One، Minera Escondida Limited، PEPSI، DP World، Jesco Steel, و دهها شرکت بین‌المللی دیگر بوده‌اند.  ­

ایشان دارای بیش از 18 سال سابقه در حوزه کار‌آفرینی نوین وکسب‌و‌کارهای استارتاپی به عنوان هم بنیانگذار، مربی، مدرس، و سرمایه‌گذار و در حال حاضر عضو کمیته سرمایه‌گذاری  صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر سرو، رییس هیات مدیره شرکت کشمون (شرکت استارتاپی خرید مستقیم زعفران ارگانیک از کشاورز ایرانی و فروش به مشتری‌های داخل و خارج از ایران بدون واسطه)، بنیانگذار شبکه گسترش دانش، انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی، طراح و بنیانگذار شتابدهنده نوتک، عضو هیات مشاور باشگاه کار آفرینی تیوان، و بنیانگذار ایران نالج، و مربی ده‌ها شرکت استارتاپی دیگر در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

در سال 2008 مجمع انجمن آسیا که کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل از مدیران ارشد آن بود دکتر زواشکیانی را به عنوان رهبر پویا و جوان جهانی انتخاب نمود و در سال 2013 مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوییس ایشان را به عنوان رهبر جوان جهانی برگزید.

دکتر علی زواشکیانی دکترای خود را در رشته مدیریت دارایی‌های فیزیکی از دانشگاه تورنتو کانادا دریافت کرده است. ایشان فارغ‌التحصیل دوره رهبری و سیاست گذاری دانشکده سیاست گذاری عمومی کندی در دانشگاه هاروارد‌، دوره رهبری و مدیریت دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه آکسفورد و دوره جامع منتورشیپ رهبری فردی آنتونی رابینز می‌باشد.

ندا صالحی‌راد:

ندا صالحی‌راد در زمینه طراحی و پیاده‌سازی سیاست‌ها و پروژه‌های توسعه-محور فعالیت می‌کند، با رویکرد مشارکت اجتماع (Community-Based Participatory Approach)، همکاری با گردشگران (Stakeholder Engagement) و مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی (Public Private Partnership – PPP or P3).

در چند سال اخیر در ایران، ایشان در نقش مدیر اجرایی، مشاور، آموزشگر و تسهیلگر با سازمان برنامه و بودجه ایران، شهرداری تهران، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، منطقه آزاد چابهار، اتاق بازرگانی تهران، تعدادی شرکت‌های خصوصی در حوزه نفت و گاز، سلامت و گردشگری و تعدادی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آموزش، کودک، توانمندسازی زنان و محیط زیست همکاری داشته است.

مهندس صالحی‌راد در ده سال پیش از آن، در سمت مشاور ارشد و مدیر پروژه، طراحی، ارزیابی و در اجرای سیاست‌های توسعه‌ای در زمینه خدمات شهری، توسعه اقتصادی، سلامت و آموزش را با همکاری با اتاق بازرگانی بین‌ الملل در فرانسه و سازمان توسعه بین‌الملل انگلستان پیش برده است و پروژه‌های مشارکت-محور برای ارتقای خدمات عمومی، حمل و‌نقل، بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان، خدمات شهری و خدمات زیربنایی مانند تصفیه آب را با همکاری با سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در کانادا تسهیل و رهبری کرده است.

همچنین ایشان در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های بهبود استراتژی و مدیریت عملیات با شرکت‌های مشاوره مدیریتی در کانادا و شرکت‌های مشاوره مهندسی در ایران نظیر شرکت مپنا و شرکت مهندسین مشاور نارگان همکاری کرده است.

از دل تجربه فعالیت در فضاهای حرفه‌ای با پتانسیل تغییر و تلاطم زیاد، علاقه  و نیاز، مهندس ندا صالحی‌راد در دهه گذشته رفته رفته به مقوله‌های خودآگاهی، ذهن آگاهی، و رهبری فردی بیشتر شده است و او در این زمینه دوره‌ها و کارگاه‌های متعددی را تحت تعلیم استادان و با سبک‌های مختلف از جمله با دیپاک چوپرا، تونی رابینز، امبریس گروث، لندمارک، و سبکهای مختلف یوگا و مراقبه گذرانده است و در این فضا تمرین می‌کند.

ایشان کارشناسی خود را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد خود را در همین رشته در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا خوانده است. او همچنین دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در مدیریت دولتی با گرایش توسعه اقتصادی و شهری از مدرسه اقتصاد لندن و موسسه مطالعات سیاسی پاریس می‌باشد.

تخفیف‌های دوره رهبری

تخفیف‌های گروهی:
• 2 نفر – 10%
• 3 نفر – 15%
• 4 نفر – 18%
• 5 نفر به بالا – 20%تخفیف‌های سازمانی:
• اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر – 15%
• فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر – 10%
• اعضای تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران – 15%
• اعضای اتاق بازرگانی تهران – 10%
• اعضای معرفی شده از طرف حامیان معنوی – 10%
• ثبت‌نام زودهنگام – 15% (تا 20 دی)