وبینار کسب‌وکار خانوادگی: چالش‌ها و راهکارها

زمان برگزاری رویداد: چهارشنبه 13 اسفند
ساعت: 14 تا 16

برگزار کننده

حامیان معنوی

logo anjoman-main

شماره تماس

اطلاعات وبینار

درباره سخنرانان

دکتر مریم سردشتی

دکتر مریم سردشتی دارای ۱۵سال تجربه فعالیت و کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانوادگی بوده و در حال حاضر موسس و رئیس هیات مدیره شرکت فعال در صنعت شبکه‌های کامپیوتری است. ایشان طی این سال‌ها به عنوان مدرس، محقق و مشاور در زمینه کسب‌وکارهای خانوادگی فعالیت داشته و نویسنده کتاب “کسب‌وکار خانوداگی در ایران” (در حال تدوین) می‌باشد.
دکتر سردشتی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای کسب‌وکار از سازمان مدیریت صنعتی ایران است.

دکتر سید محمد دهقان نیری

دکتر سید محمد دهقان نیری دارای ۳۰ سال تجربه فعالیت و کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانوادگی بوده و در حال حاضر موسس و مدیرعامل شرکت فعال در صنعت ساختمان است. ایشان دارای سابقه تدریس، پژوهش و مشاوره در زمینه کسب‌وکارهای خانوادگی است و نویسنده کتاب “کسب‌وکار خانوداگی در ایران” (در حال تدوین) می‌باشد.
دکتر دهقان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای کسب‌وکار از سازمان مدیریت صنعتی ایران است.

درباره وبینار

بخش اول:

  • تعریف کسب‌و‌کار خانوادگی
  • بررسی کسب‌و‌کارهای خانوادگی از منظر آماری
  • اهمیت کسب‌و‌کارهای خانوادگی در دنیا
  • اهمیت کسب‌و‌کارهای خانوادگی در ایران
  • تعریف واژه‌ها و مفاهیم اصلی در کسب‌و‌کارهای خانوادگی
  • بیان مفاهیم متمایز کننده کسب‌و‌کارهای خانوادگی از سایر کسب‌و‌کارها
  • بیان خلاصه عوامل کلیدی موفقیت در کسب‌و‌کار

بخش دوم:

  • جانشینی بر اساس سن و یا شایسته سالاری
  • تغییر ترکیب سهام در نسل دوم
  • تاثیر قوانین ارث در دین اسلام بر کسب‌و‌کارهای خانوادگی
  • ترتیب و توالی حضور در بازار کسب‌و‌کار خانوادگی بنابر مقتضیات فردی و احیانا جبری اعضای خانواده

با توجه به افزایش روزافزون آمار کسب‌وکارهای خانوادگی و اهمیت و تاثیر این کسب‌وکارها در رشد و توسعه اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال پایدار جهت ورود نسل‌های آینده به بازار کار و ویژگی‌ها و مزایای کسب وکار خانوادگی نسبت به دیگر کسب‌وکارها، بررسی تخصصی در این زمینه امری ضروریست، لذا مدرسه کسب‌وکار در این مهم پیش قدم شده تا دوره تخصصی کسب‌وکار خانوادگی را با تمرکز بر چالش‌های مدیران و فعالان اقتصادی که در این بستر فعالیت می‌نمایند، در دو بعد خانواده و کسب‌وکار برگزار نماید.

جهت آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با محتوای دوره، وبیناری به منظور شناخت مدل‌های کسب‌وکارهای خانوادگی در دنیا، کسب‌وکارهای خانوادگی در ایران، عوامل تأثیرگذار بر تداوم کسب‌وکار خانوادگی، تهدیدات و فرصت‌های مسیر کسب‌وکار خانوادگی، جانشین پروری و مدل‌های موفقیت این گروه از کسب‌و‌کارها را به بحث و بررسی می‌گذارد.